EldaPhotoBlog

"Minden egyszerű dologban ott van a csoda, csak meg kell találni a módját annak, hogy megláthasd! Ha pedig megláttad, miért ne örökítenéd meg, hogy osztozhass a csodában másokkal is?"

Kapcsolat

Kérdéseiddel, javaslataiddal keress meg bátran e-mailben vagy a Facebookon is írhatsz nekem!


eldaphoto@yahoo.com Eldaphoto a Facebookon

Köszönet

FotoArt Fotósiskola


Jamrik Vilmos

Kadosa Zoltán

Körber László

Kovács P. Attila

Láng István

Bodnár István

Farkas László


Modellek


Gyöngyösi Zsófia

Takács Ferenc


Dunaharaszti Városi Könyvtár


Táborosi Zoltánné



Családom



Kedves és családja

Nővérkém, sógorom és a Lányok

Anyukám

Referenciák

JeweleryShop

Megint egy tanfolyam :)

Eldus 2011.10.11. 18:30

 
Kedves Mindenki!

 

Mai bejegyzésem megint egy Foto Artos tanfolyamról fog szólni, mégpedig a Photoshop kurzusról, ahova éppen járok. Ezt megint csak ajánlani tudom, mivel érthetően és hatékonyan tanulunk, szerintem akinek nulla gyakorlata van a Ps-ben, az is bátran jelentkezhet.

Körber Lacival és a csoporttársaimmal tehát 12 héten keresztül egymásnak szenteljük a hétfő estéinket, és intenzív beavatási szertartásokon veszünk részt, ami a bűvös szoftvert illeti :) Egyébként a fotós tanfolyamról is jött egy csoporttársam, de rajta kívül a többiekkel is jól elvagyok :)

Az egyes órák anyagát DVD-n is megkapjuk, tehát van lehetőség az anyag ismétlésére. Ezek a videók belső használatúak és szerzői jog védi őket, tehát nem fogom tudni megosztani őket, legfeljebb pár okosságot leírok majd belőlük.

A kurzus végén összefoglalóval fogok jelentkezni, egyelőre csak egy rövid összegzést szeretnék írni a tanfolyam egyharmadáról, amin már túl vagyunk.

Az órák egymásra épülő tematikája eddig nagyon kellemes volt, és bár a leadott anyag java része ismert volt számomra, mégis tanultam hasznos fogásokat és egyszerűsödött le néhány folyamat, tisztult le ez meg az. 

Az első órán pl HDR képekkel dolgoztunk, amikkel én ezidáig nem nagyon foglalkoztam, és nem is tudom, hogy fogok-e ezt a technikát igénylő témát fotózni. Azok kedvéért, akik nem tudják pontosan, hogy mi is az a HDR: nagy dinamikai tartomány létrehozása expozíciósorozat készítésével. Sokat segítettem? :)

A lényeg, hogy a helyesen exponált képeken is lehetnek kiégett és/vagy bebukott részek, melyek nem tartalmaznak értékelhető képi információt. Ezeknek a kis részleteknek az előcsalogatásához szokták használni a HDR technikát, mely során készül egy helyesen exponált kép, és egyenlő fényértéknyi eltolással egy (vagy több) alul- és egy (vagy több) túlexponált kép. Ezt a képsorozatot aztán Ps segítségével összegyúrhatjuk úgy, hogy a kép minden részlete megjelenjen a végleges fotón.

A kijelöléseknél egy alapvető hiányosságomat sikerült pótolni, ezt inkább le sem írom, hogy mi volt :) Viszont használtunk görbéket, amit eddig hírből ismertem csak, és bár hatékony a kedves, de egyelőre nem lett a kedvencem, rutin szükségeltetik a használatához... Önmaga farkába harapott kígyó :(

Portré retusálásnál és modell alakformálásnál nagyjából ugyanazokat a fogásokat vettük, amiket már leírtam az alaptanfolyami Ps óránál. Éljen a gauss életlenítés, a maszkok és a liquify tool! Liquify toolnál is tanultam újat, de ez is alapvető dolog volt. Lett volna....

Mindezzel párhuzamosan pedig az esküvői képeimet retusálgattam és állást kerestem. Sajnos egyikkel sem haladtam elég jól. A barátom szerint elveszek a részletekben, de szerintem meg fontos az alapos munka, így hát minden kért képet a tudásom szerinti lehető legjobb formába öntöttem. És itt jön a bibi: egyre többet tudok :) Néhány képpel tehát elölről kezdtem a munkát :o) Időközben az egyik anyag készen van, de ez már egy másik bejegyzés története lesz! 

Mostanra nem jutott kép, csak a szöveg, úgyhogy meg is osztom ezt a postot. Egy nap kettő - ilyet se láttatok még tőlem ;)

Jó éjszakát!

 

Elda

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eldaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr223295596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása