EldaPhotoBlog

"Minden egyszerű dologban ott van a csoda, csak meg kell találni a módját annak, hogy megláthasd! Ha pedig megláttad, miért ne örökítenéd meg, hogy osztozhass a csodában másokkal is?"

Kapcsolat

Kérdéseiddel, javaslataiddal keress meg bátran e-mailben vagy a Facebookon is írhatsz nekem!


eldaphoto@yahoo.com Eldaphoto a Facebookon

Köszönet

FotoArt Fotósiskola


Jamrik Vilmos

Kadosa Zoltán

Körber László

Kovács P. Attila

Láng István

Bodnár István

Farkas László


Modellek


Gyöngyösi Zsófia

Takács Ferenc


Dunaharaszti Városi Könyvtár


Táborosi Zoltánné



Családom



Kedves és családja

Nővérkém, sógorom és a Lányok

Anyukám

Referenciák

JeweleryShop

Kékórás felvételek

Eldus 2011.10.31. 09:49

 

Kedves Mindenki!

A Digitális Fotó Magazin ehavi pályázatát a kékórás felvételek témakörben írták ki. Bár küldtem én is két képet erre a pályázatra, az újság hasábjain sajnos nem láthatom viszont őket. Én próbáltam nem a hagyományos értelemben véve értelmezni a feladatot, és nem az unalomig ismételt tájképek és kivilágított város/épületfotóim közül beküldeni egyet, hiszen ezeket kismillióan megfotózták már jobb és rosszabb minőségben is. 

Úgy látszik, hogy a kreatív művészetekben is megvannak azok a klisék, amiktől nem lehet elrugaszkodni, ugyanis az összes kép a hagyományos módon mutatja be a kékórát. Egyet kivéve, amin egy kék óra szerepel. Az egyetlen kreatív ötlet, úgy tűnik, hogy többet nem viseltek volna el a lap hasábjai.... No sebaj, csak kicsit ugye savanyú a szőlő :D 

Mivel a szakma sem díjazta a formabontó képeimet, ezért Veletek is a szokásos felvételeket osztom meg, remélem ezekkel nagyobb sikert aratok, igaz kisebb körben :)

Íme néhány :)

Ez határeset szerintem, egy panorámakép a Hősök teréről (Budapest):
 

 Néhány kép a gyönyörű Budapestről :)

 


 

Továbbra is Budapest:
 

 

Ma reggel gyönyörű fénypompával kelt fel a napocska, de sajnos lepattantam az Erzsébet kilátó ajtajáról, merthogy nincs nyitva csak reggel 8-tól este 8-ig. Nyitvatartás???!!!???!!! Ez nem egy múzeum, vagy pláza, vagy bármi ilyesmi, hanem egy kilátó. Aki ezt érti, az legyen szíves elmagyarázni nekem, mert én nem értem :S Mélységesen csalódott és felháborodott voltam, mert egyszerűen nem bírom felfogni. Hetek óta készültem már hajnalban kimenni, de az a legmerészebb álmaimban sem rémlett volna fel, hogy ennek a nyomorodott kilátónak nyitvatartási ideje legyen. És van :S

Na mindegy, bosszúból készítettem róla is egy hajnali kék órás felvételt. És valahogy majd megpróbálkozom azzal is, hogy feljussak oda napfelkeltére. :)

  

 

Annak, aki nem tudná, mi is az a kékóra...

Amikor a nap lenyugszik, de az ég még kékes színben dereng. Évszaktól és időjárástól függően ez 20 perc, de akár közel egy óra is lehet. Ugyanez a helyzet hajnalban, amikor a nap még nem kelt fel. A kék szín a sárgás fényben izzó díszkivilágításokat még egy kicsit deríti, nem olyan élesek a kontrasztok, a sárga és a kék pedig harmóniát alkotnak egymással, mivel egymás kiegészítő színei.

Nagyon szépek ezek a felvételek, szeretem őket, jó érzés, ha egy-egy igazán jól sikerült kékórás képet tudhatok a magaménak. Ezzel csak az a baj, hogy rajtam kívül milliónyian lőttek már hasonló vagy ugyanilyen képeket, tehát számomra kissé elcsépelt a téma.

 

 

Búcsúzóul még egy kakukktojás, de nagyon büszke vagyok rá, úgyhogy megosztom Veletek, mert megérdemlitek :) Loréal :D Nem, csak viccelek... Igazából 3 szintes panorámakép reggel hét körül, a Normafánál  :) 

Remélem kedvet kaptatok a témához, és kihasználjátok, hogy most már korán sötétedik és későn kel fel a nap is :)

Jó nézelődést, menjetek ki a szabad levegőre, amíg még jó idő van! Fényképezőgépet vigyetek!

 

Üdv,

 

Eldus

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eldaphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr753341854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása